·

הלמידה שבאמת תעזור לנו בימים אלו

עו"ד אריאל כהאן רואה את ילדיו לומדים, אך חושב שהמצב שנקלענו אליו מהווה הזדמנות טובה ללמד לא רק את המקצועות הרגילים, אלא גם באופן בסיסי יותר – איך להישאר בני אדם, כשיש בסביבה מקלדת.

מה יהיה אחרי שהכל ייגמר?

אחרי השבועיים הראשונים של הסגר, הייתה לילדים חופשת אביב מבתי הספר שנפלה בדיוק על השבוע של ליל הסדר. בימים האלה לא היו לילדים שיעורים בזום ולא שיעורי בית. אמרתי לענת שאני חושב שזה לא הגיוני להאשים נער שהוא כל היום במחשב אם הוא בכל מקרה מתעורר רק ב-12:00, יש כאן כשל לוגי.

קראתי לאחרונה הרבה שאומרים שאם הם לא יכולים לצאת לשחק בחוץ או ללכת לחברים, אז אולי לא צריכים לעמוד להם על הראש עם סטופר כשהם מול המסך. זה מרגיע אותם וזה לא כל כך נורא בתקופה הזו. יכול להיות שזה נכון, הבעיה היא שהמסך ממכר וזה ישפיע עליהם גם אחרי הקורונה, אולי לכל החיים. באופן כללי, חלק גדול מהדאגות שלנו בימים אלה נוגע לשאלה מה יהיה אחרי שכל זה יגמר, זה נכון גם לגבי רביצה מול המסך.

בניגוד למה שזה אולי נדמה ומה היינו היינו רוצים לחשוב, לא כל ילדי העולם עושים בימים באלו בדיוק את אותו הדבר. אליזבת, הבת של השכנים שלנו, משחקת גולף ומדורגת במקום 48 עולם. היא עומדת בגינה הקטנה שלהם עם מחבט, על הדשא יש כדור, ובמשך דקות ארוכות היא מתרכזת, כאילו שיש לפניה מגרש ויש לה לאן להתקדם מתוך הסיטואציה הזו.

גם נטע שלנו הכניסה את עצמה בימים האחרונים למשטר ספורט של כמה שעות ביום. יש כאלה שמנסים לחלץ מהתקופה את מה שאפשר, ויש כאלה שפחות. אמרתי לילדים שאלה שיתאימו את עצמם לעולם המשתנה כנראה ירוויחו בהמשך. ילדים שישקעו לתוך עצמם ורק ימתינו עד שהתקופה תעבור מתוך מחשבה שהכל יחזור להיות כפי שהיה, אולי גם בהמשך ישתרכו מאחור.

התקשורת במסכים:

בין אם העולם התהפך עלינו לנצח ובין אם לא, כנראה שמעתה והלאה נתקשר אחד עם השני באמצעים טכנולוגים יותר מאשר בעבר. לכן, יכול להיות שהמצב שנקלענו אליו מהווה הזדמנות טובה ללמד מאחורי מסך לא רק את המקצועות הרגילים של בית הספר, אלא גם באופן בסיסי יותר, איך צריך להתנהג כשיושבים מאחורי מסך, ואיך להישאר בני אדם גם כשיש בסביבה מקלדת.

מבוגרים וילדים יכולים להיות האנשים הכי נחמדים ונפלאים בעולם, מהסוג שלא פוגע בזבוב, עד הרגע שהם נתקלים במקרה במסך ומקלדת. וכשזה קורה, דם ואש ותמרון עשן. מסתערים בחמת זעם על המקלדת. כל התסכול והזעם משפריצים לכל הכיוונים.

אם השיח ברחוב נראה לנו אלים, מזלזל ובוטה, השיח ברשתות השונות יכול להיות נמוך הרבה יותר. לא הייתי מעיר על זה ככה סתם, אבל הרי אנחנו וגם הילדים שלנו בכל מקרה יושבים עכשיו בבית ותקועים לא מעט מול המסך, אז אולי זה זמן טוב לעבוד איתם וגם קצת עם עצמנו, על הנושא הזה.


הכותב הינו עו"ד אריאל כהאן המשמש כעורך-דין במשרד בוגט-קידר ועבר לגור בקליפורניה באופן זמני.

מאמרים

רישום חברה לתועלת הציבור

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור רוב החברות המוקמות בישראל פועלות למען רווחים כספיים. יחד עם זאת החוק מאפשר גם הקמת חברות הפועלות למען הציבור ולא

ליווי משפטי לעמותות

ייעוץ לעמותות

ייעוץ משפטי לעמותות עמותה הינה ארגון שמתנהל על-פי כללים ייחודיים המפורטים בחוק העמותות. מצד אחד ישנו חופש פעולה נרחב, בהתאם למטרות שמגדירה לעצמה העמותה, ומצד

מאמרים

הקמת ארגון ללא מטרות רווח

הקמת ארגון חברה בריאה כוללת 3 סוגים של גופים: מוסדות ציבור שמופקדים על מילוי הצרכים השונים של האוכלוסייה, עסקים אשר מאפשרים להביא לידי ביטוי יכולות

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support