·

סנטה ואליהו הנביא בכיתה בקליפורניה

כשבנו של אריאל כהאן סיפר שהמורה ביקשה שהילדים יכתבו מכתב לסנטה קלאוס ויבקשו משהו, כהאן הציע לו שיכתוב לאליהו הנביא כי בפסח הוא עסוק ולא תמיד מספיק את כולם. אווירת החגים בקליפורניה משפיעה על כולם, גם על אלו שהגיעו מירושלים

אווירת כל החגים

בבתי הספר של הילדים מתקיימים בימים אלו מסיבות חגים לקראת השנה החדשה. חנוכה כבר הסתיים אבל בתפריט, לצד שירי חג המולד, יש שירי חנוכה, ודי הרבה. ילדים עם עיניים מלוכסנות בכובעים של סנטה קלאוס שרים בעברית שירי חנוכה. מה יותר טבעי מזה? בסך הכל זה די מרשים, רק שני אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב הם יהודים, בדומה לשיעור הנוצרים בישראל.

אווירת חגים השתלטה על המרחב הציבורי כבר לפני כמעט חודשיים. חודש לפני חנוכה ביקשה המורה של נעם (כיתה ג') שישאל אותנו איפה קונים קישוטים לחג. היא צריכה לקשט את הכיתה לקראת החגים. אמרתי לו שיגיד לה שבאופן כללי אצלנו בחגים לא כל כך מקשטים. בחגים שלנו או שאוכלים או שלא אוכלים, זאת אומרת צמים, וזה פחות או יותר מה שיש. בכל מקרה, חנוכיות ונרות אפשר למצוא בכל סניף של Target.

במסגרת מבחן במדעים בכיתה של איתמר, נשאלה השאלה האם כאשר מכניסים את הסופגניה לשמן (אשר תוארה כדונאטס מיוחד שהיהודים אוכלים בחנוכה) היא עוברת שינוי כימי או שינוי פיסיקאלי. תחנת הרדיו האהובה עלי, 103.5FM, משדרת במהלך השנה אייטיז, ניינטיז ומוסיקה עכשווית. בחודשיים האחרונים התחנה הזו משדרת ברצף רק מוסיקת חג המולד, 24/7.

השדרנים הם אותם שדרנים, אלו שמגישים כל השנה Bruno Mars ו-2U, מגישים עכשיו מוסיקה דתית. כאילו מישהו השתלט להם על המוח. נסו לדמיין את שדרני גלגלצ מגישים מהבוקר עד הערב רק מוסיקה חסידית.

מכתב לאליהו הנביא

בארצות הברית, כידוע, הדת מופרדת מהמדינה. חזות המרחב הציבורי בחגים אינה נקבעת בחוק וזה לא נושא להסכמים בין מפלגות. ובכל זאת, אווירת החגים כאן היא מובהקת ובכל מקום, לא פחות מאשר בשכונה בה התגוררנו בירושלים. התחושה באזור בו אנו גרים היא שחגים זה משהו חשוב, זה משהו כיף ושמח שיש לכבד, בין אם הם שלך ובין אם של אחרים. אתה נכנס לסופר ולרגע מרגיש בכנסייה, רק שאף אחד לא מתלונן על הדתה.

"מחר בכיתה כותבים מכתב בקשה לסנטה קלאוס", הודיע לנו נעם יום אחד. שאלנו אותו מה הוא מתכוון לעשות בעניין הזה, והוא השיב שהוא מתכנן לבקש טלפון. אבל אנחנו התכוונו למה הוא מתכנן לעשות בקשר לנמען – "תבקש טלפון ממי שאתה רוצה", הסברנו לו – "רק לא מסנטה קלאוס, כי אנחנו יהודים, וגם אל תבקש טלפון מאיתנו, כמובן".

ענת הציעה שיכתוב מכתב לאלהים. אני אמרתי שאם מכתב לאלהים נראה לו רשמי מדי, אז שיכתוב לאליהו הנביא – "בפסח יש ביקוש גבוה לאליהו הנביא ולא תמיד הוא מספיק את כולם, כריסמס זה זמן מעולה, יש סיכוי טוב שהוא פנוי". אחר כך דיברנו על זה עוד קצת עם הילדים ונעם אמר שהוא כבר יחליט בבית ספר מה לעשות. למחרת הוא הודיע לי בגאווה שהוא עשה לפי העצה שלי. ולפני שהספקתי לשמוח הוא אמר – "כתבתי לג'ושוע".

"ג'ושוע? מי זה ג'ושוע? יכול להיות שהתבלבלת עם המורה שלך לפסנתר?" אולי ואולי אנחנו קצת שיגענו את הילד. המורה אספה את המכתבים של כולם. אין לי מושג מה הם עושים איתם. בעיר שלנו יש מקום שניתן לשים בו מכתבים לסנטה עד ל-18 לחודש, ואז גם מקבלים מכתב בחזרה. לא יודע מה עושים עם מכתבים לאליהו או לג'ושוע.


הכותב הינו עו"ד אריאל כהאן המשמש כעורך-דין במשרד בוגט-קידר ועבר לגור בקליפורניה באופן זמני.

מאמרים

רישום חברה לתועלת הציבור

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור רוב החברות המוקמות בישראל פועלות למען רווחים כספיים. יחד עם זאת החוק מאפשר גם הקמת חברות הפועלות למען הציבור ולא

ליווי משפטי לעמותות

ייעוץ לעמותות

ייעוץ משפטי לעמותות עמותה הינה ארגון שמתנהל על-פי כללים ייחודיים המפורטים בחוק העמותות. מצד אחד ישנו חופש פעולה נרחב, בהתאם למטרות שמגדירה לעצמה העמותה, ומצד

מאמרים

הקמת ארגון ללא מטרות רווח

הקמת ארגון חברה בריאה כוללת 3 סוגים של גופים: מוסדות ציבור שמופקדים על מילוי הצרכים השונים של האוכלוסייה, עסקים אשר מאפשרים להביא לידי ביטוי יכולות

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support